Page 179 - My Project1

Basic HTML Version

1 Mosexen kirja
178 
ja wihaisit händä:
49:24 On cuitengin hänen joudzens
wahwistunut/ ja hänen käsiwartens
miehustunut/ sen wäkewän kätten
cautta Jacobis/ hänestä owat tullet
paimenet ja kiwet Israelis.
49:25 Sinun Isäs Jumalalda on sinulle
apu tullut/ ja caickiwaldialda olet sinä
siunattu taiwan siunauxella ylhäldä/ ja
sywyden siunauxella alhalda/ nisäin ja
cohtuin siunauxella.
49:26 Sinun Isäs siunauxet owat
wäkewämmät minun Isäni siunauxia
(nijden toiwotuxen jälken/ jotca corkiat
mailmas owat) ja tulewat Josephin
pään päälle/ ja Nazirein pään laelle/
hänen weljeins keskellä.
49:27 BEnJamin on raatelewainen susi/
amulla hän syö saalin/ ja ehtona saalin
jaca.
49:28 NÄmät caicki owat
caxitoistakymmendä Israelin
sucucunda. Ja tämä on se cuin heidän
Isäns heille puhui siunatesans heitä/
idzecutakin hänen erinomaisella
siunauxellans.
49:29 Ja hän käski heitä/ ja sanoi heille:
minä cootan minun Canssani tygö/
haudatcat minua minun Isäini tygö/
sijhen luolaan joca on Ephronin
Hetherin wainios.
49:30 Sijhen caxikertaiseen luolaan/
joca on Mamren cohdalla Canaan
maalla/ jonga Abraham osti
hautamisen perimisexi wainion cansa/
sildä Hetherildä Ephronilda.
49:31 Sinne owat he haudannet
Abrahamin/ ja hänen emändäns Saran.
Sinne owat he myös haudannet
Isaachin ja Rebeckan hänen emändäns.
Sinne olen minä myös haudannut Lean.
49:32 Sihen wainioon ja sijhen luolaan/
cuin on ostettu Hethin lapsilda.
49:33 JA cosca Jacob lopetti käskyn
hänen lastens tygö/ pani hän jalcans
cocoon hänen wuotesans/ ja loppui/ ja
coottin Canssans tygö.
Vers.3. Ruben) Rubenilla piti oleman
esicoisuden cunnia/ nimittäin/ pappeus
ja waldacunda/ mutta nyt otetan
molemmat häneldä pois/ pappeus
annetan Lewille ja waldacunda Judalle.
Tällä osotetan Judalaisten Synagoga/
joca hänen wicans tähden cadottanut
on pappeuden ja waldacunnan. v. 10.
Waldica Judalda) täsä alca siunaus
Christuxest/ joca Judasta syndywä oli.
Ja cudzutan täsä Silo/ se on/ Sangar/
että hän woimalisest toimitais caicki
mitä hän aicoi. Sentähden edelmälinen
siunauxen osa tule Cuningas Dawidijn/
ja ei ole muutoin täsä siunauxes mitän
cuin erinomaisest Christuxeen tule/
waan puhutan ajalisist asioist/ cuin
Israelin lapsille piti annettaman.
Nijncuin se on/ että Zebulonin piti
asuman meren wieres Sidonin asti/ ja
Isaschar keskellä maata/ taambana
merestä/ ja cuitengin piti hänen
Assurin Cuningalle aleannetuxi ja
werolisexi tuleman. Tämän ennustuxen
owat myös wanhat Judalaiset idze
ymmärtänet Christuxest: sillä Caldean